Monday, August 29, 2011

last minit persiapn raya..

wink^^V
alhamdulillah...kenyang..
baru pas sahur..erkk..ahahah..xsopan punye anak dara,,hape ke mende da..wiwiwi..
uh..harini adik sy yg masak..sambal udang n telur dadar! sodap :P sepinggan je cukup kay!

korang punyer persiapan raya dah siap?
kami alhamdulillah..ala kadar je..mengikut kemampuan kami je..ukur baju di badan sendiri je..kang xmuat susah plak bro!
kuih pon xde buat tahun ni..sume pakat beli je..hehhe..xde mase nak buat la weyh..korang macam ade mase je kan..kali ni sume kuih beli je..xde pon nak buat2..mak aku pon rilek sikit la..tp dia bz susun barang..sbb haritukan ade renovate dapur tu...uh...dah cat..dah sapu..dah mop...smlm baru ayah pasang rail untuk langsir baru yang kakak sy jahit..kami tahun ni langsir budget je taw..korang ade ke? hehehe..aku tolong pasang2 je la..dah la xcukup tinggi..adei..yg tinggi2 malas pulak wat kije..memang la..cari pasal mereke ni..
ohoi..semalam masak dodol beb..uh..xkuase aku..penat gilak..peluh2 kacaw dodol..asap lagi..eww..mak la ni..nak jugak kacaw dodol..si pejanji buat dodol xpulang2 ( adik jantan sy yg besaw) gamaknye..aku la yg kene menyerah diri..walaupun aku menolong disaat2 akhir je..kacaw2..kacaw kasi dengaw bunyi dia..ah..penat kot..bepanggang..terbakaw bulu kaki wa beb...ahahah..basuh kuali besaw pon aku gak..dah macam pengantin plak kene dende basuh kawah..hehhee..so, aku kawen nanti xyah la basuh kawah ea..
okeh!

Hari ni macam biase la..keluarga kami..menu wajib kami adalah lemang! home made lemang..kuih muih xde..lemang mesti ade punye..rendang ayam..rendang itik..rendang xberbuah..ahahaha..
uh..hari yang bakal penat..uh..:D  tp sebab sok da nak raya..insyaAllah..tp raya  ni macam aku sedey sket la..uh..SEDEY banyak je aku rase...uwaahhahahah..

xoxo

Jemput la datang kerumah saya..
:D


No comments: