Thursday, December 29, 2011

ubat hati

wink^^V

beberapa minggu yang lepas...ceh macam da lame sangat la pulak...aku ade g dengar ceramah "ceria di rumah , ceria di pejabat" amcaam? ade perubahan pada diriku? macam x je,,..hihihik...
sabaw je la..slowli..take it ezi!

ustat kate kite kalaw sakit, g doktor mintak ubat..kalaw hati sakit? ape korang buat? (T___T) nanges sampai kuwa air mate darah? hahaha,..salah2..

ubat hati? jiwa xtenteram??

  1. baca Al-Quran dgn maknanya
  2. Sembahyang sunat & tahajud malam ( 2 rakaat je beb)
sume orang ade tanggung jawab masing2..ahahahha..eniwei ceramah yang tidak membosankan itu banyak berkisar berkenaan tanggung jawab keluarga, suami, isteri, dan aku? belum kawen? sesuai ke nak share pasal bende2 mcm tu ea...ahak..benda yang aku salin untuk rujukan tu la..yg pasal tanggung jawab lelaki/ suami & wanita/ isteri =D

no! aku bukan gatal ke ape..yela bende baik..salin je la kan..esok luse aku nak gak kawen rite..ekekekke..

tanggungjawab lelaki/ suami/ ketua keluarga
  1. jaga isteri
  2. cinta isteri anda
  3. hormati
  4. bersikap baik
  5. tenangkan isteri
  6. maafkan isteri
  7. jangan memburu wanita lain
  8. jangan cari kesalahan isteri / kelemahan isteri
  9. berterima kasih pada isteri
tanggungjawab wanita a.k.a isteri iaitu orang yang banyak diberikan ujian...
  1. jadi pendamping suami
  2. mendoakan suami
  3. hargai suami
  4. jangan menghina suami
  5. jangan cari kelemahan suami
  6. ringan kan beban suami
  7. jangan tertarik pada lelaki lain
  8. ungkap rasa cinta pada suami
  9. jaga kehormatan suami
  10. maafkan suami
  11. jaga penampilan!
ha..nampak..dua-dua ada pro & con! so..dua2 kenela bersatu padu..mengembling tenaga (ahahaha..bahasa sanskrit ke hape)..barulah harmoni sesebuah keluarga tu kan? ni adalah antara note2 yang sempat aku salin dpd ustat hushim tu =D sies like heaven best gilak ceramah tu..gelak je =)
xbosan pon...

No comments: